Sidor

2012-01-13

Röntgenvägran

M hade tid för röntgen idag. Vi har pratat hela veckan om att hon ska till mammas jobb och ta kort på benen. M har varit införstådd med det hela och verkat ta det med ro. Allt gick bra. Vi anmälde oss och fick gå till undersökningsrummet och klä av M byxor och strumpor. Sen gick vi in där röntgenapparaten står och då tog det tvärstopp! I en halvtimme försökte jag förgäves att få henne till att lägga sig på rygg på britsen så att vi kunde ta ett kort. Men nej. Hon betedde sig som om hon var livrädd för prylarna där inne. Ändå vet jag ju att det inte gör ont och allt hade varit över på någon minut... Så vi avbröt och klädde på henne igen. Vi får väl försöka någon annan gång istället.

Jag hade med mig lunch till oss och mina kollegor. De har jättemycket att göra och hinner inte med allt nu när de är en kvinna kort. I slutet av januari kommer min vikarie, och då ska han läras upp. Så de har det lite tufft stackarna. Jag bjöd i alla fall på kyckling med kokosdoftande paprikasås.  Det var riktigt gott, men jag skulle nog vilja ha lite mera "schvung" i såsen. Får se till att fixa det till nästa gång.

Nu ikväll åkte A och M till hans bror i Örebro. Jag och F är ensamma hemma. Har passat på att klä av granen som blev kvar när vi tog bort resten av julen förra helgen. I kväll ska jag hem till mamma och pappa på lite kvällsmat och sen går jag nog hem och bara myser i soffan med lilla F. Planerar för en ganska tidig kväll, så jag orkar upp och baka och fixa lite under morgondagen. M fyller på tisdag, så det blir kalas här på söndag hade vi tänkt. Ska även passa på att vila lite och bara ta det lugnt, känner att jag kan behöva det, har varit väldigt lättirriterad på sista tiden. Var är solsemestern när man bäst behöver den?

Fina kläder till F i present från kollegorna:

1 kommentar:

  1. Fina kläder Felix fick! Jag vill och behöver oxå en solsemester...Men det lär väl inte hända... Vila emellanåt så mycket du kan, ibland blir det ju lite mindre och det är ju oftast inte en själv som bestämmer det utan de små liven...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...