Sidor

2012-01-07

vilken fest!

igår kväll var vi på vår vän H:s 50-års fest. Det var en kväll fylld av god mat, god dryck och trevliga samtal. Nackdelen med att ha med sig en 6 veckor gammal bebis är att man måste gå hem när det är som trevligast ;)

förrätt nr 1: pilgrimsmusslor


förrätt nr 2: Anklever


Huvudrätt: Oxfilé Bourguignon

Efterrätt: havreflarn med vit chokladmousse och hallonsorbet


Födelsedagsbarnet hade önskat sig vin eller bidrag till en vinkyl. Av oss fick han både och. Jag tycker dock att det är astrist att ge bort vin (trots att det är dyrt och lagringsbart) så jag ville slå in flaskan lite kul. För länge sen hittade jag en beskrivning på nätet hur man slår in flaskor lite roligare. Igår blev det en variant av inslagningen, helt enkelt för att jag inte kom ihåg exakt hur jag gjorde förra gången och jag hade inte tid att leta igen. Så här såg det ut i alla fall:


Närbild på kortet:

Vi hade även med oss två paket som fick vara istället för blomma:

2 kommentarer:

  1. Maten ser ju helt gudomlig ut. MUMS!

    SvaraRadera
  2. Det var så roligt att ni kunde vara med! Stort tack för det generösa bidraget till vinkylen OCH vinet!! Å pennorna (som vi inte har hunnit inviga än, men snart så!) såklart. Kortet var fantastiskt vackert och paketet likaså! Jag har sparat papperet så får jag se om det går att återanvända ;-).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...