Sidor

2012-01-14

Hur tänkte man här?

Jag tillhör kategorin människor som har barn i kiss/kräks åldern. Det betyder att varje morgon när jag vaknar så är jag tacksam över att min säng är torr. När jag insåg att mina barn kommer att sova i min säng (kanske särskilt när de är sjuka?) så ville jag skydda våra madrasser. Eftersom plastad frotté  blir väldigt varmt ville jag  även ha ett tvättbart madrasskydd närmast under våra lakan. Sagt och gjort  - åkte iväg till Jysk och införskaffade ett sådant (som förresten heter bäddmadrass trots att det är så tunnt). Jag köpte det i samband med att M var kräksjuk och mycket riktigt så fick madrasskyddet tvättas redan efter första natten.

Nu till det som irriterar mig. Om jag tillverkar ett madrasskydd som är måttanpassat, varför för-krymper jag inte materialet då??? Våra sängar är 180x200 och madrasskyddet var lika stort när det köptes. Nu är det istället 170*190. Det står visserligen på tvättanvisningarna (som jag läste noga för att slippa detta) att krympning är max 5% och då får vi nuvarande storlek. Värdelöst! Hade jag haft Sverkers soptunna här hade det hamnat där direkt. Eller inte, för madrasskydd är inte gratis och mina barn sover fortfarande i min säng och kissar, bajsar och kräks. Så jag får irritera mig varje gång jag bäddar rent istället. Bah!

2 kommentarer:

  1. Ja, det kan man undra. En sådan sak som ska passa sängar ( och i princip alla har samma strl) borde verkligen ha förrättat tyget... Hur kan de inte ha tänkt på det??? Du kanske ska maila deras kundtjänst och föreslå det? ;-) så kanske får någon belöning för din fina idé...

    SvaraRadera
  2. Väldigt drygt med madrasskyddet! Det är sjukt störande när madrassen sticker ut från lakanet, tycker jag!
    Vilken tur att de har utvecklat så att du kan svara på kommentarerna som du önskar! Jag har ju Wordpress och är väldigt nöjd! Här finns allt! =) (som jag behöver, tror jag)
    Skönt och lite ensamt att vara själva, du och F. Kan ju vara bra också kan jag tänka mig. Men första barnet var man ju ensam ofta och med andra barnet är man väl sällan ensam med en, antar jag, mer än några timmar när den stor är på förskolan då. Går M 15 timmar i veckan? Det ska Elise göra.
    Synd att M inte ville röntgas, men ni får väl ta det en annan gång. Phu! Inte lätt det där. vad fin du är som gör lunch till dina kollegor, god lät den med!
    Kram!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...