Sidor

2012-06-21

Aktiviteter

Varje dag den här "helgen" dvs fredag, lördag, söndag och måndag har M vaknat och frågat om vi ska gå till dagis idag. När svaret blivit nej har hon frågat om ÖF och de dagar som svaret blivit nej där med har hon velat gå hem till mormor och morfar. Nu ska ni inte tro att hon inte vill vara med mig, å nej. Jag ska ju vara med förståss, och fröken har blivit jätteledsen de gånger jag smitit iväg på annat en stund.

I morgon är det midsommarafton och vi kommer att vara i stugan, så då kommer det ju att vara full rulle på M, kusinerna och sysslingen. Sen är det en vecka (dvs 3 dagar) kvar innan det är dags för "sommarlov" för M. Jag sitter här och försöker komma på aktiviteter som vi kan göra, för ska vi vara hemma hela dagarna hon, jag och F så kommer det att sluta illa om vi inte har något att hitta på att göra. Till på köpet så kommer mormor och morfar att vara borta under större delen av juli så då kan vi inte gå dit och hänga heller. Misstänker att dagiskompisen L kommer att få mycket besök i sommar, och att ett säsongskort på Parken Zoo är på sin plats. Hade gärna åkt till Löga och badat, men det är lite svårt med två barn, där den ena inte går alls och den andra går när hon själv vill. I och runt vatten är hon dessutom väääldigt mammig när jag är i närheten. Vi får helt enkelt ta och inventera alla våra kompisar som har barn, och sen sätta ihop värsta lekschemat, så ska nog den här sommaren bli underbar den med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...