Sidor

2012-06-02

Stockholm Marathon

gick av stapeln idag och jag måste säga att jag vet inte om jag beundrar eller beklagar alla de tusentals löpare som bet ihop i morse och bestämde sig för att trotsa regnet...

Vi gjorde det i alla fall. Trotsade regnet alltså. Uppe med tuppen, fixa matsäck och så iväg till bussen som skulle ta oss till Stockholm kl.9. Mest imponerad är jag nog av att jag och A föreberett allt igår kväll. Gjort i ordning i princip allt som skulle med, bara maten lagades i morse, och till och med bestämt och lagt fram de kläder som vi och barnen hade på oss. Det har aldrig hänt förut kan jag väl tillägga. Men det kommer att hända igen, för det var en underbar känsla att slippa stressa runt på morgonen som två yra höns och försöka komma på allt som ska med.

Vi åkte med ÖF till Skansen som våravslutning. Det var några barn och vuxna från ungdomskören och så var vi 4 familjer från ÖF. 3 av oss höll ihop lite under dagen och åt tex lunch tillsammans. Trots regnet hade vi en superhärlig dag. Vi började inne på Skansen-akvariet. Jag har ju ormfobi - eller så gott som i alla fall. Ormar är det värsta som finns, men jag har också en önskan om att inte föra över den fobin på mina barn. Så utan att fundera öppnade vi dörren till akvariet och klev in. Innan hade jag bestämt mig för att det inte skulle vara så hemskt som det brukar, och det beslutet funkade faktiskt. Det funkade så bra att jag inte bara kunde titta på ormarna, utan även kunde lyfta upp M så att hon fick klappa på Snoddas (en boa) utan att krivera.

Efter akvariet var det dags för lunch. Vi hade med oss mat och intog den i paviljong Matsäcken som lägligt nog var inomhus. Lunchen var lång, ingen av oss hade bråttom ut i regnet, men så småningom var det dags att ge sig ut igen. Nu var det dags för Lill-Skansen. Det är nybyggt för i år, och förutom hagarna utomhus finns det roliga aktiviteter inomhus. Här är min egen lilla kyckling:

                               
Sen var det dags att ta sig till bussen för att åka hem. Frågar man M vad som var roligast idag, misstänker jag att hon svarar "bussen". Bussresan var väldigt spännande. Hon kikade lite på pappa för att se hur man gjorde när man satt i en buss, och knäppte således händerna precis som pappa ;)


Väl hemma bjöd mormor på en jättegod köttgryta som var perfekt att värma sig med. Nu sover båda barnen gott i sina sängar och jag misstänker skarpt att vi vuxna snart gör det samma :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...