Sidor

2012-06-17

Revbensspjäll

Ca 1,5 kg revben (jag hade 3kg och dubblerade satsen)

0,5 dl soja
3 msk sweet chilisås
2 msk tomatpuré
1 msk mango chutney
5 msk grillkrydda

Jag valde mango chutney som var het, och jag skulle nog kunna tänka mig en aning mer chili, för hettans skull och personligen så är jag inte så förtjust i soja, så nästa gång minskar jag nog på mängden soja och grillkrydda.

Skär itu revbenen och koka dem tills de är klara. (Jag kokade i ca 5 minuter, men när jag kikar runt på nätet på andra recept, så står det att de ska förkokas upp till 40! minuter så nästa gång lägger jag nog på ett par minuter för att få dem ännu mörare)

Låt revbenen svalna och ha på glaze. Grilla på hög värme för att gå glazen att fastna.
Smaklig spis!


1 kommentar:

  1. Det var så himla gott, alltihopa! =0) Mums! Vi har sagt att vi ska grilla sådana så fort vi får chansen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...