Sidor

2012-06-17

i goda vänners lag

I fredags kväll hade vi gäster. K och H kom äntligen hem till oss. De och vi är så upptagna att det inte blir så ofta som jag önskar.

Under sommarhalvåret brukar det oftast vara grillat som bjuds hos oss. Dels gillar vi det skarpt och sen får man ju passa på när vädret tillåter. Därmot så kan jag ibland känna att det är dags att förnya sig. När jag var i affären för att handla hade de billiga revben. Och så fick det bli. Grillade revbenspjäll till varmrätt och Gino till efterrätt. Rött vin till maten och champagne efteråt. Supergott blev det om jag nu får skryta. För att fortsätta på samma linje kan jag ju även meddela att vi spelade spel efter maten. Vi spelade "svenska språket"  - ett Qube-spel som är som en frågesport. Vi hann med två omgångar och jag vann båda =)





Igår var vi hemma hos mina föräldrar. När vi åt frukost tittade M på mig och frågade om hon skulle gå till dagis idag. När jag svarade att det var helg och att dagis var stängt, frågade om hon om vi kunde gå till ÖF. När jag sa att även den var stängd, frågade hon om vi kunde gå till morfar och mormor. Och det kunde vi! Vi hängde där nästan hela dagen. M lekte för fullt, F låg på golvet i köket, A vilade på soffan och jag hjälpte pappa med datorn.

Halv fyra hoppade jag och A in i bilen och körde till Skultuna. Jag hade svarat på en annons om studsmatta. Egentligen är jag emot studsmattor, det går att göra sig så vansinnigt illa på dem. Men en sjukgymnast tipsade om att det är ett bra sätt för M att träna upp sin motorik/balans, så vi tänkte att man får väl testa och se.
Eftersom det har hällregnat i två dagar, så får studsmattan vara nedmonterad ett par dagar till. Så här ser den i alla fall ut, bilden är hämtad från annonsen på blocket.se

Väl hemma från blocket köp så lämnade jag av A och tog med mig F och åkte hem till vår körledare som bjudit in kören på försommarfest. Hon gör det nästan varje år, och det brukar var så himla trevligt! Kanske är det pga min körabstinens, men jag var lycklig hela kvällen igår. Det är så häftigt att få vara med i en kör som inte bara låter bra, men som består av en mängd underbart härliga människor också!


1 kommentar:

  1. Jag önskar också att vi kunde ses oftare, hoppas att vi hinner med någon kväll till i sommar!! Du utklassade oss på Svenska språket =0).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...