Sidor

2012-06-03

mera regn

Även idag har det öst ner. Eller ja, det var ett kort uppehåll på några timmar - men solen som gjorde ett tappert försök att slå sig igenom molnen förlorade kampen idag.

Förmiddagen ägnades åt att packa upp det sista efter gårdagens utflykt och annat allmänt småplock. A dammsög, jag slog in paket och fick hjälp av M att baka muffins. Lunch hos mormor och morfar och sen kom det efterlängtade besöket. Två vuxna och tre barn kom och förgyllde vår eftermiddag. Fina vännen Å som det var så länge sedan jag träffade. Livet vill inte alltid att vi ska få till det, men idag så gick det äntligen. Eftersom vi missat två av barnens födelsedagar och troligtvis kommer att missa den tredje med, så kände jag att jag ville ge dem något extra. Så jag köpte en vattenkana i gemensam sommarpresent till dem, samt en liten sak var så att de skulle få något eget.
Inte den här, men något liknande blev det.

Egentligen är jag emot paket i tid och otid. Om vi är bjudna på födelsedagskalas och går dit har jag självklart med mig paket till födelsedagsbarnet. Men jag köper inget om vi inte är bjudna, eller om vi inte kan närvara på kalaset. Det blir bara en massa paket, och saker som man inte behöver som byter ägare. Dessutom känns det märkligt att tex M ska få födelsedagspaket i mars-april för att vi inte setts sen hennes födelsedag i januari. Jag vill inte att hon ska få för sig att man får paket bara för att man träffas.

Men för de här tre barnen gör jag undantag. A är min gudson och då känns det naturligt att ge honom födelsedagspresent även om det var längesen han fyllde. Dessutom försvarar jag mig med att det var en sommarpresent till dem alla tre med två försenade och ett för tidigt grattis ;)

När besöket åkt hem var det dags att börja med kvällsmaten. Det blev kassler med ris och ananas idag igen. Det är en nygammal favorit hos oss. Mormor och morfar åt med oss, bäst att smöra lite för dem eftersom de är så snälla att de sitter barnvakt i morgon så jag och A får gå ut och äta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...