Sidor

2012-06-30

Cityfestival

Det är festival i stan den här helgen. Jag kan tycka att det är lite jobbigt när det är så väldigt mycket folk på samma ställe, men jag uppskattar verkligen att det händer saker i stan. Nu är det sommar och fullt upp, Västerårs City Festival den här helgen och Big Power Meet nästa helg. Fast då flyr vi nog till stugan.

M gillar att sitta i bilen en stund efter att vi handlat. Men jag har ännu inte invigt henne i hemligheten att den rör sig om man stoppar i pengar...

Jag tog en sväng till affären idag för att handla lite käk. Helt ok enligt mig och ännu mer ok blev det när jag kom hem och upptäckte att A dammsugit och våttorkat golvet ;) Innan jag åkte messade jag K och H för att fråga om de hade några planer för kvällen eller om de ville komma hem till oss och äta tacos. De hade bestämt sig för att gå ut och käka och sen lyssna på musiken som spelas på festivalen. Att gå på konsert med två små funkar inte så bra, men äta måste man ju! Så vi bestämde oss för att ses på Texas Longhorn. M fick kyckling med pommes 
och jag valde Nachos.

Himla gott var det. Sen tog vi en snabb sväng runt de olika festivalstånden. M fick en glass och så åkte vi hem.

Till min stora förtjusning så kör de repris av andra säsongens "Downton Abbey" med två avsnitt varje lördag. När andra säsongen sändes var det en massa strul med nattning och vi var borta en del och så som gjorde att vi missade den. Men jag älskar brittiska serier och blev så glad när jag förstod att hela säsongen går i repris!

2 kommentarer:

  1. Tack för en mysig middag ;-). Vi stannade vid scenen till Uggla var klar så jag antog att ni var hemma då :). Downton Abbey är så bra!! Vi brukar se reprisen när vi är hemma, trots att vi redan har sett dem för det är så bra!

    SvaraRadera
  2. Vi har inte visat W att man kan stoppa pengar i musse pigg bilen heller, eller i helikoptern på citygross =) Då skulle man nog aldrig komma där ifrån! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...