Sidor

2012-06-05

Ny mat

Idag var F och jag på Pinglan med E och V. Det var längesen jag var där, men oj vad kul det var! Ska definitivt gå dit i höst med F, han tyckte att det var jätteskoj!

Efter Pinglan gick vi hem till oss, med ett stopp på ICA där vi köpte med oss plocka-själv-sallad. Jag och E hade precis ätit när telefonen ringde. Det var M:s fsk som ringde. M har ögoninflammation - så de ville att jag hämtade henne tidigare. Förutom ögonen så var det inget fel på vår tjej, men hon var lite trött. Jag tror inte att hon sov middag idag. Hon och en tjej till fick äta lunch med barnen på ovanvåningen. Det är där de ska börja i höst, så det var lite inskolning. I vilket fall som helst så ville M sova i vagnen ute när vi kom hem, så det fick hon göra. Efter en timme stökade jag så högt i köket att hon vaknade :) Jag plockade fram Bamses Fyra i rad, ett spel vi inte spelat förut, för att göra henne lite glad och för att hålla henne sysselsatt. Jag lyckades.

Igår när vi var ute och firade kom vår första leverans av Linas matkasse. Har bestämt mig för att testa ett tag och se vad vi tycker. Idag lagade vi första rätten, salsiccia med pestopasta och fänkålssallad. Det var jättegott, men precis som jag misstänkte så gillar jag inte fänkål. Eftersom jag inte ville förstöra hela salladen tog jag det säkra före det osäkra och serverade fänkålen på sidan av. Någon som däremot gillar fänkål är den här lilla donnan.

in action ätandes fänkål

Tänkte även bjuda på en bild av de vackra blommorna som jag fick av min man igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...