Sidor

2012-06-26

Kylskåpsrens

Hade inte så många idéer på vad jag skulle laga till middag igår, så jag plockade fram en lantkorv ur frysen och tänkte att jag skulle göra korvstroganoff. Men så öppnade jag kylskåpet och hittade en massa grönsaker som vi var tvungna att göra något med. Så jag stekte upp allt och gjorde en korvgryta istället, som serverades med tortillabröd för dem som så önskade. 

Innan jag saltade maten tog jag undan en del, körde det i mixern och vips så hade jag fixat mat åt F också. =) 


Tyvärr ratar M allt vad grönsaker heter så hon åt bara korven. Det blev jättemycket mat över, så jag tog det som var kvar och körde allt i mixern (inte riktigt lika länge som F:s portion) och så blev det en pastasås som jag serverade till Pappardelle (den bredaste bandspagettin) Supergott tyckte vi och M åt såsen utan att knussla kring grönsakerna: Mission accomplished!

Innehåll:
Lantkorv (funkar lika bra med vanlig falukorv)
1 gul paprika
1 röd paprika
salladslök
3 tomater
1 palsternacka

2 kommentarer:

  1. Vad smart du är! Då får hon ju i sig det hon behöver ;-) Åh pappardelle är den absolut godaste pastan, det känns som riktig lyxpasta!.

    SvaraRadera
  2. Smart! Man gör allt vad man kan för o lura i de små liven nyttiga saker... =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...