Sidor

2012-06-14

Besvikelse

Vi hade en skitmorgon idag. Natten var sådär, men många uppvak, jag vaknade med världens huvudvärk och så mitt vanliga morgonhumör på det gjorde att jag inte klarade av att vara en bra mamma i morse. Jag hatar när det händer och jag mår dåligt efteråt. Men jag antar att vi alla får psykbryt någon gång. Men som sagt jag är inte stolt över mig själv och hoppas att det inte händer igen.

När M var på dagis passade jag på att gratta A-M som fyllde år igår och bjöd henne på lunch. Vi var på stan och F var en liten solstråle hela tiden. Precis innan jag skulle gå somnade F. Skön stil onekligen.
Efter att jag hämtat M på dagis ville hon till ÖF på Mikaeligården. Vi kom överens med L och hennes mamma om att ses där. Väl framme upptäckte vi att det var 14 juni och att ÖF var stängt för utflykt till Vallby Friluftsmuseum. M bröt nästan ihop. Stackaren blev så besviken igen över att vi inte skulle till Mickis. Jag försökte att vara pedagogisk och vi gick till dörren där jag lät henne känna själv att den var låst. Tillslut lyckades jag lugna ner henne och vi åkte till Vallby. Där var det fika och sen tittade vi lite på djuren. Sist men inte minst bjöd ÖF på glass. Vi hade en riktigt mysig stund.

Väl hemma gjorde jag i ordning mig för en kväll ute med några av mina kollegor. En av sköterskorna på bröstenheten har fyllt 60 och vi var ut och åt för att fira henne. Det var jätteskönt att få komma ut och umgås med andra vuxna människor i ett par timmar. Jag åt fläskfilé i pita
 och delade en flaska rött med min mamma (ja, vi jobbar på samma ställe - kind of)


När jag kom hem grät F ganska rejält, men A bedyrade att det bara var någon minut sedan han börjat. Det hade gått galant att vara ensam med båda barnen, så det finns hopp för körsång i höst ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...