Sidor

2012-06-27

Tröttmössa

Ok, det är liiite mitt fel, för jag kom i säng väldigt sent igår. Först var det Allsång på Skansen, sen Morden i Midsomer och sen fastnade jag framför datorn, så klockan var närmare ett när jag somnade. Det är illa även i vanliga fall, när jagli får sova till 7.15. Behöver jag ens nämna hur förödande det är när 3-åringen kl. 4.35 börjar tjata om att hon vill ha välling och fem minuter senare om att hon vill gå upp för att hon inte kan somna? Resultatet var en vaken 3-åring och en vaken bebis och en inte så vaken mamma som tänkte rädda pappans sömn i någon timme till. Vi klev upp och jag försökte tappert förklara för M att det var mitt i natten (hur lättlurad tror jag att hon är? Det var ju ljust ute och solen sken...) Mitt andra argument var att inte ens Bolibompa hade börjat. Men det gick ju att lösa med DVD:s hjälp. Så nu är klockan halv nio, jag är dödstrött och funderar skarpt på om jag inte ska lägga mig igen när M är lämnad på dagis och jag handlat det som behövs till i kväll. Jag är nämligen rädd för att jag inte håller mig vaken resten av dagen ändå.

Bolibompa som alltså börjar sända 05:30 på mornarna

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att du fick en sovstund efter dagis, det är välbehövligt ibland och så skönt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...