Sidor

2012-06-08

Prinsar och prinsessor

Det blev ingen tur till IKEA, inte för att mormor var ovillig barnvakt, utan för att hon erbjöd mig lådor som hon hade hemma. Sen blev det inte så mycket gjort i tvättstugan ändå men det är en annan historia :)

M vaknade vid sextiden i morse. A var snäll nog att låta mig och F ligga kvar i sängen och klev upp med sessan. Han väckte mig när han var på väg till jobbet, då var klockan nästan halv nio!!! Så min dag blev inte riktigt som jag tänkt mig. Först duschade jag och så åt vi frukost. Sen stoppade jag båda barnen i badet. M i badkaret och F i balja bredvid. De var således rena och fina när mormor kom och drack kaffe med oss. Istället för att begrava mig i tvättstugan, bestämde jag mig för att ta vara på det vackra vädret. Senaste veckans oväder har dragit in en massa skräp på altanen och våra kuddar i lounge-delen var alldeles gula av allt pollen. Så det blev till att röja lite ute istället. Morfar kom också efter en stund och han och mormor planterade lite växter åt oss.

Sen var det lunchdags och klädbyte inför studentuppvaktning. Jag och M hade våra turkosa klänningar från Me and I på oss och fick jättemycket beröm för att vi var så fina. Flera sa till oss att vi såg ut som prinsessor :) När vi kom hem från uppvaktningen klädde jag av M för natten.
M: -Mamma, du och jag är prinsessor och pappa och F är prinsar, eller hur?
Jag: -Ja, hjärtat, det stämmer.
M: -Men vad är då morfar och mormor?
Jag: -Tja, då är väl de kung och drottning?
M: -Nej mamma, de är morfar och mormor!

Det är 21 år sedan jag tog studenten.... Hoppsan vad tiden går fort! 

1 kommentar:

  1. Åh, vad gulligt sagt av M! =)
    Du skrev för ett tag sedan att du hade köpt superbilliga segeldukar till altanen. Var hittade du dem?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...