Sidor

2012-06-09

Beundran

Idag stack A till stugan runt halv åtta. Själv låg jag kvar i ca 30 minuter till innan jag klev upp. Förmiddagen flöt på. F låg i vagnen och sov förmiddag när M tyckte att vi skulle leka att vi sover i hennes säng. Klockan var strax före tolv och jag tänkte att hon väl är ganska trött efter att ha varit vaken så länge, så vi vilar väl lite. Det brukar bli ett par minuter i sängen innan hon kommer på att det är roligare att lägga pussel eller så. Men tji fick jag. Vi tvärslocknade båda två. Jag får väl skylla på vädret eller nåt?

I alla fall, så vaknade jag efter ca en timme av att F låg i vagnen ute och påkallade min uppmärksamhet. Upp med båda barnen, blöjbyte och så iväg till ESC och IKEA. Tänkte jag skulle bjuda min dotter på lunch där, men när jag såg kön i restaurangen så fick det bli varmkorv till lunch. Sen lekte M i alla tre lekplatserna så hon blev alldeles trött. Dagens favorit var mini-kundvagnarna på IKEA och sen ICA. Ja, när vi var färdiglekta så var det dags för dagens tråkiga, nämligen att handla så vi har frukost hemma när pappa kommer hem i morgon bitti.

Efter en dag som denna, när jag visserligen njutit väldigt mycket av mina barn, men också kämpat med en trotsig 3-åring, har jag längtat efter min man. Speciellt när vi kom hem och jag skulle till att laga middag med två hungriga gnälliga barn som båda ville ha min fulla uppmärksamhet. Alltså hur gör ensamstående föräldrar för att orka med dag ut och dag in? Mina barn är ju ändå väldigt snälla och gnäller och gråter inte alls mycket! Så en eloge till alla ensamstående där ute, ni är verkligen värda en bragdmedalj!

Bästa leksaken idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...