Sidor

2013-02-11

Är vi sjuka eller inte?

Vaknade i natt halv två av att F kräks. Jaha, då var den här. Den förhatliga kräksjukan. Får vara glad över att vi var förskonade under hela 2012 i alla fall.

Men det var bara en gång, och A säger att F hostade väldigt precis innan kräket, så det skulle ju kunna bero på hostan. Men så har han varit lite halvkrasslig i magen den senaste tiden, något jag har skyllt på de två nya tänderna som precis brutit igenom tandköttet. Kanske var det bara tillfälligheter?

Så går jag ut på FB och läser att V som vi kalasade hos i lördags är hemma med magsjuka... Så då är vi visst sjuka i alla fall! M som går på toaletten väldigt sällan har varit två gånger idag. Jag mår halvtaskigt, men på den tiden jag inte hade barn skulle jag ha varit på jobbet, så helt illa är det inte. Nåja, vi tar det lugnt hemma idag. Lunchen slank ner, F åt en pannkaka, M och jag åt två stycken var. Så aptiten hos barnen är det inget fel på.

Husarrest till i morgon i alla fall. Får se hur vi mår i kväll/natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...