Sidor

2013-02-04

Blommig falukorv

Fantasin tryter verkligen ibland när det kommer till mat. Jag gillar inte att laga mat. Tycker att det är skittråkigt rent ut sagt. Inte nog med att maten ska lagas, jag ska komma på VAD som ska lagas också. Detta ständiga dilemma som gör att maten blir till ett trist ekorrhjul av barnmat...

I dag smet jag in på ICA Nära på Råby för att köpa något att stoppa i våra magar. Utbudet är inte det allra största och priserna därefter. Frågade M vad hon ville ha och eftersom vi precis passerade korvkylen så blev det falukorv. Till det köpte jag en korv med bruna bönor (hoppla vad fyndigt det blev då!) och ett par potatisar. Väl hemma ställde jag mig för att skära upp korven och fick ett litet ryck. Fram med den blommiga pepparkaksformen och vips blev det blommig falukorv till middag. Liiite roligare i alla fall!


3 kommentarer:

  1. Åh en av mina favoriträtter, bruna bönor och falukorv! Mums!

    SvaraRadera
  2. Ah vad gulliga korvar! Jag håller med om att det är svårt att komma på mat. Jag och maken som vill äta hälsosamt, en dotter som smakar men sällan tycker om några avancerade saker och en son som säger "tycker inte om det" om allt som inte är ris, pasta, potatis eller korv. Typ. Inte lätt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...