Sidor

2013-02-15

veckoslut

Det var alla hjärtans dag igår, det var ju 14:e. Vi bestämde oss för att inte fira eftersom vi har hela helgen på oss ;)

Eftersom M var dålig i magen i onsdags så fick hon vara hemma med oss igår. Det blev en lång dag med en pigg men uttråkad tjej och hängig lillkille. Jag försökte aktivera oss lite genom att bylta på barnen ytterkläder och gå ut. Äntligen var det nollgradigt och perfekt snögubbeväder! Jag gjorde århundradets fulaste snögubbe helt utan stöd eller hjälp av mina barn. Den ena bara gnällde och var ynklig, den andra ville bara göra snöänglar eller helst inget alls. Jag hann med nöd och näppe klart med gubben innan M kom på att hon var kissnödig... 20 minuters påklädning, 12 minuter utomhus och en halv minuts avklädning. Japp, så kul kan det vara!

På kvällen kom mina föräldrar och mamma lagade mat. Falukorv går alltid hem hos ungarna och dagen till ära stansade hon ut hjärtan.
Barnen var mätta och glada och jag kunde sticka iväg på föräldrakväll på Mikaeligården utan att ha dåligt samvete.

Vi pysslade mosaik på blomkrukor, mumsade baguetter och pratade massor. Lika trevligt den här gången som förra. Alla är lika tokiga och samtalsämnena varierar från högt till lågt.

Idag blev det lite ändrade planer som slutade med att vi äntligen fick träffa  L och L. F fick stanna hemma medan vi gick på en promenad till Lidl och sen fortsatte på lek och kaffe-date hemma hos dem. Nästan tre veckor sen. Jag behövde det verkligen.

Nu är det slapp framför TV:n. Lite inspelade serier från veckan som gått och uppladdning inför helgen. Stockholm - here we come!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...