Sidor

2013-02-17

Oj, vilken helg!

I början av december beställda jag och Å biljetter till La Cage Aux Folles. Vi har väntat och längtat till den här helgen och jag var så tacksam att min magsjuka var i början av förra veckan och att ingen av barnen blev smittad. F har ju varit förkyld hela veckan, men ett förkyld barn på tillfriskning har jag inga problem att lämna med mormor och morfar. I fredags ringde jag Å och kollade läget. De friska, vi friska, vi bestämde avresetid och sa hej då.

Natten till lördag var lugn, bortsett från att M hostade en del och A snarkade så mycket att jag gick och lade mig i gästrummet. Halv åtta vaknar jag av att M gråter "-Jag vill inte kräkas!" M hade vaknat och A såg att hon hade kväljningar så de hade rusat ut på toaletten. Inget kom. Jag tar hand om F och byter på honom och klär på honom kläder när jag hör hur M kräks. A är med henne så jag ägnar mig åt F och svär inombords. Jag ringer Å och berättar läget och ställer in resan. Så himla ledsen och besviken är jag! Går ut och pratar lite  till med A, M sitter i soffan och är liten och ynklig. Efter ca 45 min tittar hon på mig och säger, "-Jag är frisk nu!" Sen trycker hon i sig en macka med leverpastej på och är plötsligt hur pigg som helst.... Jag och A dividerar fram och tillbaka. Om det nu bara var slem från nattens hosta som behövde komma upp, om M fortsätter att må bra, så kanske det inte är magsjuka, och då smittar det inte och vi kan åka trots allt. Ringer och kollar av med Å vad de tycker. De håller med. Så en halvtimme senare än planerat sitter vi i bilen mot Irsta för att plocka upp Å och B innan vi åkte vidare mot Stockholm.

Vi checkade in på hotellet (vi fick ett deluxe-rum, dvs ett vardagsrum och ett sovrum), gick ut på stan för lunch, sen lite shopping, en öl, lite fix innan kvällen, middag, musikal, vin och snacks på vårt rum och så i säng runt 01. I morse sov vi länge och gick ner och åt frukost runt halv 10. 45 minuter senare fick vi sällskap. Efter en lååång frukost packade vi ihop och checkade ut. Vi har haft ett underbart dygn i Stockholm. Så otroligt trevligt och roligt. Jag är så glad och tacksam över att vi kom iväg!



Vi kom hem runt ett till en son som helt klart är på bättringsvägen efter förra veckans förkylning och en dotter som precis insjuknat i den samma. Hostig, nysig, febrig, ont i halsen och risig i magen. Så avslutet på helgen var absolut ingen höjdare. M lär ju vara hemma med oss hela veckan, i alla fall om hennes förkylning beter sig på samma sätt som Fs. Som sagt, det var inte riktigt så jag tänkt mig att mina sista veckor med föräldraledigt skulle vara, men så blir det. Men usch vad det gör ont i mamma-hjärtat när de små är sjuka!

1 kommentar:

  1. Låter som en kanonlördag/söndag i Stockholm! Och hotell är ju alltid mysigt att bo på =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...