Sidor

2013-02-12

In i dimman och nästan ute igen

Kvällen igår var ingen höjdare. Att ha kräkfobi och magsjuka är ingen bra kombo. Men nu är det förhoppningsvis avklarat för i år?

Vaknade med sprängande huvudvärk i morse. Men illamåendet var borta, så det är jag tacksam för. Morfar kom och tog med M till förskolan. Så under största delen av dagen var det bara jag och F. Runt lunch kom mina föräldrar över med mat till mig. Guld värt, med tanke på att det inte finns så mycket mat i skafferiet och jag inte kände för att laga något. Tog en tablett mot huvudvärken, som gjorde att den försvann i några timmar i alla fall.

F är genomförkyld stackarn. Näsan rinner och han har en otäck hosta. Under eftermiddagen tror jag bestämt att han hade feber också. Vi har spenderat största delen av dagen halvliggandes i soffan. Ganska mysigt, men av fel orsaker.

Morfar hämtade M och hon tillbringade eftermiddagen hos dem. Sen kom jag och F dit och hängde en stund innan vi åt kvällsmat och begav oss hemåt. Semlorna var slut när mormor och morfar skulle köpa, så det får bli en annan dag istället. Fredag kanske, eftersom det är första kvällen som vi kommer att vara hemma allihop i familjen igen. Idag spelade A badminton, imorgon har jag kör och på torsdag är det föräldrakväll på Mickisgården, så det är fullt upp hela veckan.

Nu ska jag lägga mig och kurera resterna av huvudvärken. I morgon har jag nämligen tänkt vara frisk och ta hand om min förhoppningsvis inte så sjuke son.

God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...