Sidor

2013-02-03

Fredag-lördag-söndag

L och P kom i fredags och stannade till lördag. Jag hade marinerat kycklingfilé och till det bjöd vi på ugnsbakad potatis, palsternacka, kålrot och rödbeta med fetaost samt en grönsallad. Tzatziki istället för dressing och Petit Chablis i glasen. Naturligtvis glömde jag att fota maten på kvällen, men det blev lite över så det blev rester till lunch och den tallriken såg ut så här:


Vi hade en jättetrevlig kväll som tyvärr tog slut alldeles för fort. Men det är väl så när man har kul, att tiden rinner iväg. 

När vi vaknat på lördagmorgonen tog jag och L en shoppingtur. Vi började med Pickaboo, men där var vi klara efter mindre än 20 minuter. Så det blev en snabbis på ESC innan Kreativa Ting öppnade kl. 11.  När vi kom hem packade L och P ihop för att dra vidare på nya äventyr och vi gjorde likadant. Barnens kusin fyllde 13 så vi hoppade in i bilen för en utflykt till Örebro. Hemma från Öret bjöds vi på mat av mormor och sen i säng. Vi vuxna roade oss med årets första deltävling i Melodifestivalen. Men roade är nästan ett för starkt ord, för det var en supertrist omgång, och jag gillade inte något av bidragen tyvärr.

I morse fick vi sovmorgon. F sov återigen till åtta! Vi gick upp och åt frukost och efter det tog jag med mig barnen och åkte till Mikaelikyrkan för att närvara vid dopfest. Alla barn som tillhör vår församling som döptes förra året fick en fisk fastsatt i ett nät i kyrkan, oavsett var de blev döpta. Idag under mässan fick alla barnen komma fram och hämta sin fisk. Efter mässan var det fest med tårta och marängsviss. jag frågade om det fanns en möjlighet för M att få en fisk hon med. Hon är ju trots allt döpt och tillhör församlingen hon med. Självklart fick även hon en fisk, så nu behöver inte barnen vara avis på varandra ;) och det tackar jag för!


Hemkomna från kyrkan ägnade jag och A ett par timmar åt att röja lite i M:s rum. Det var väldigt mycket leksaker huller om buller. Nu är det fortfarande många leksaker men i lite mer ordning.

Nu är det söndagkväll. Jag och A njuter av barn som sover och en film på TV. Idag visas "the Tourist" först hade jag en känsla av att vi sett den, men eftersom jag inte har någon aning om vad som ska hända så har jag nog inte det.

1 kommentar:

  1. Tack för allt! Det va så supertrevligt så det va vemodigt att åka... =)
    Vi måste fasen se till att det händer oftare än nån gång om året...
    Saknar dig redan ♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...