Sidor

2013-02-24

Kalas och lekland

Igår fyllde min gudson 10 år. Vi var dit och firade honom och hände med hans familj. Vi fikade vid tre och sen lekte barnen tills det var dags för kvällsmat. Vi blev bjudna på tacos och oj vad gott det var! Nöjda men trötta åkte vi hem strax innan Mello började. Båda barnen somnade i bilen så jag och A kunde titta på Mr Selfridge i lugn och ro.

I morse var det min tur att ta barnen och F gjorde mig den äran redan halv sju. Fattar inte varför han inte kan ta sovmorgon som resten av familjen ;) Strax efter nio stack jag iväg till domkyrkan för terminens första högmässa. När jag kom hem hade A börjat grädda våfflor som vi åt med färska jordgubbar till. När lunchen låg i magen hoppade jag och M in i bilen och hämtade upp L och L och så for vi till Leos Lekland för en eftermiddag full av bus och lek. Hjälp vad jag kommer att sakna detta när jag börjar jobba! På väg hem svängde vi förbi Max och handlade kvällsmat. (japp, maten idag har varit allt annat än nyttig...) M orkade inte ens äta upp sin mat, hon åt ett par pommes och tog en tugga på hamburgaren innan hon konstaterade att hon ville "vila" lite. På med pyjamas och ner i sängen. Det är nog bästa att vi också kryper till sängs snart, för båda barnen lär vakna tidigt i morgon.

Bjuder er på en bild av två glada mammor i ett bollhav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...