Sidor

2010-12-08

att ladda batteriet


De senaste två dagarna har varit ganska hektiska på jobbet. Jag brukar vara bra på att lämna jobbet bakom mig och vara hemma när jag är hemma, men jag behöver något att ladda livsbatteriet med. M hjälper till. Till och med när hon är på sitt gnälligaste humör älskar jag att vara med henne. Även om det inte alltid känns som det. Men faktum är att jag kan sitta framför tv:n med bärbara i knät, på kvällen när hon sover - titta på foton av henne och sakna henne något så oerhört! Trots att jag träffat henne bara någon timme innan, och trots att jag vet att hon ligger och sover i rummet bredvid... (Knäppt jag vet, men jag kan inte rå för det!)

Det som laddar mina batterier mest av allt är ändå sången. Att få träffa mina underbara körkompisar på onsdagarna gör att jag orkar med resten av veckan. Idag repeterade vi Lucia-sånger. De flesta gamla godigar som sitter hyfsat bra, men även några sånger som är helt nya för i år. Luciakonserterna är på söndag. Spännande kan man väl säga om man är lagd åt det positiva hållet.  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...