Sidor

2010-12-04

Hoppsan!


Inte märkte jag att tiden bara rusade fram och att jag skrev hela fyra 4! inlägg i november.... Om jag inte har en enda följeslagare kvar så är jag inte förvånad alls. Men den som väntar på något gott?

Jag har haft tokmycket under de två sista veckorna i november. Jag har varit helt slut på kvällarna och inte riktigt hittat något att skriva om. Det har varit så mycket eller lite som vill ut, att jag helt enkelt valt att inte skriva något alls. Men ni får det vara slut på allt det här.

Idag bakade jag saffransbullar. Jag gillar saffran, A älskar kanelbullar. Jag är inte direkt någon hejare på att få till lussekatter, det är något med min koordinationsförmåga när jag ska forma till dem till S8.:r. De blir jättemärkliga. Sen tycker jag tyvärr att de recepten jag har gör att bullarna blir aningen torra och tråkiga. Så jag bestämde mig för att göra en helt vanlig vetedeg. Enda skillnaden är att jag blandade i saffran i degen, och när jag kom till den delen när man ska bre smör, kanel och socker  på degen för att sedan rulla till bullar, då hade jag i mandelmassa i stället för kanel och socker. Resultat blev försvinnande gott! Inte bra alls ur viktsynpunkt. Men om jag äter saffransbröd under helgen så kan jag ju alltid skärpa till mig i veckan som kommer.

Jag har tyvärr inte hunnit med att träna alls under november. Förra veckan var A borta hela veckan på kurs, så då kom jag inte heller iväg. Men nu ska det bli ändring på de fronten. Jag måste komma igång och träna. Dels för mitt välbefinnande, men också för att göra det ekonomiskt försvarbart att betala gymkortet. Nu har jag i alla fall bokat in pass både på måndag och på fredag och så måndag den 13:e. Minst två gånger i veckan ska jag träna. Det har jag ju bestämt sen förut. Skulle egentligen vilja träna mer, men jag vågar inte bestämma mig för det. Jag anser att det är bättre att säga två gånger i veckan och lyckas med att hålla det, än att ständigt ha dåligt samvete för att jag inte hinner eller orkar den tredje gången. Tanken är ju även att jag ska cykla till jobbet igen - så fort den här eländiga snön och kylan försvinner!

Något som kändes positivt var idag när jag och mamma var på stan för att shoppa lite. Jag hittade en kjol till mig som jag provade. Strl 42 var för stor, så jag fick köpa en i strl 40. YES! (sen vet jag att jag lurar mig själv, för inget annat plagg i den storleken passar, men det är ljuvt så länge det varar!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...