Sidor

2010-12-19

Fjärde advent


Så var det sista söndagen före julafton. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Vi skulle ha träffat två av M:s kompisar för advensfika och julklappsbyte, men sjukdom satte stopp för det hela. Vi är tack och lov friska, men i de andra två familjerna finns det sjuklingar. Jag håller tummarna för att alla är friska och krya till julafton.

Igår skulle vi ha hämtat M:s storbarns-säng. Men festligheter i fredags gjorde att gårdagens planer fick ändras. Istället fick A åka och hämta sängen idag. När han varit borta en stund ringde telefonen och det visade sig att A var på väg hem med en "halv" säng. Madrassen är kvar hos givaren. Vi bestämde dock att det inte är dags för M att sova i sängen riktigt än, så vi hämtar madrassen vid ett annat tillfälle.

Jag gjorde julgodis igår. Det passade bra idag när vi slöade i soffan en stund. Supergott till kaffe! Jag gjorde Rocky Road och Bounty Road. Min Bounty Road gjorde jag dock på mjölkchoklad. Kan tycka att den smakar lite för lite kokos, så nästa gång har jag nog i lite kokosflingor.

Pepparkakshus hade jag planerat att göra i helgen, men det får bli någon annan gång  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...