Sidor

2010-12-07

Hett om öronen


Idag efter lunch hade vi bara ett möte kl. 15 inplanerat och jag såg fram emot en lugn eftermiddag. Jotack hejdu! Det blev inte så lugnt. Plötsligt ringde telefonen och vi fick första meddelandet om att allt inte stod rätt till med vårt datasystem. Så ut och kolla hur det såg ut hos oss, och det var ju inte så bra. Sköterskorna fick inte information om patienter och bilder lagrades felaktigt i databasen. Omstart av servern brukar fixa problemen, men inte idag. Istället ringde telefonen igen och vi blev varse att inga remisser kom in. Så i 1,5 timme fick vi jobba hårt med att felsöka och informera om felet. När problemen var avhjälpta var det dags för lite "städning" och rättning, så att bilderna hamnade där dom skulle med rätt id. Sen blev det lite lugnare och vi hann till och med få oss en kopp kaffe innan mötet. Puh, (torkar svetten ur pannan)
Besvärligt när vi är mitt uppe i det, men också en av anledningarna att jag gillar mitt jobb. Jag vet aldrig vad som kommer att hända under dagen när jag åker dit på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...