Sidor

2010-12-17

En gåva för livet


Jag vet inte hur många gånger jag tänkt tanken. Mest intensivt var det innan jag fyllt 18 och inte fick. Men så har tanken återkommit under flertalet tillfällen sen dess, men jag har inte gjort något åt det. Men så för två veckor sen fick min kollega ett sms om att hon behövdes akut. Jag beklagade mig för henne om att jag inte kommit iväg än. När hon kom tillbaka hade hon med sig en "fadder"-lapp. -Seså, sa hon. Fixa en Filippa K-mugg åt mig. Det är nämligen min faddergåva om du pallrar dig iväg. Jag ringde och bokade tid till idag.

Så nu är det gjort! Jag har ÄNTLIGEN tagit första steget till att bli blodgivare! Jag var på registrering och provtagning idag. Nu ska de testa mitt blod, kolla vilken blodgrupp jag tillhör och så får jag kallelse till tappning om ca 3-4 veckor. När jag kom tillbaka med Filippa K muggen frågade nämnda kollega om jag anmält mig till donationsregistret också. Det kunde jag svara jakande på. Anmäl dig till donationsregistret du med. www.donationsradet.se Eller anmäl att du INTE vill donera. Det underlättar för dina anhöriga om det ofattbara skulle hända dig. Och de slipper fatta beslutet.


1 kommentar:

  1. Bra där!!! Jag var blodgivare och plasmagivare i många år, slutade vid graviditet. Funderat på att börja igen, det är synd att dom inte har bussar som åker ut, jag har så svårt att få tid till det =( Men donationsregistret ska jag gå in på skicka min man också =) Tack för tipset!!! God Jul! /Nettan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...