Sidor

2012-05-06

att hissa segel

Jag älskar att ha en altan under tak. Det gör att vi inte är så väderberoende och kan sitta ute även om det regnar. Dessutom slipper vi släpa dynor fram och tillbaka utan de åker fram på våren och in på hösten.

Det finns dock en stor nackdel med takad altan, (om man inte har värmereflekterande tak) och det är att det blir väldig, väldigt varmt därunder när solen skiner. Förra året köpte vi två segeldukar och satte upp under taket ovanför den delen där vi sitter och äter. Det blev en markant skillnad. Så idag åkte jag för att köpa två till, så vi kan ha under resten av taket, så att vi kan vara på altanen i sommar. Som tur var för mig så var det extrapris på dem, så jag betalade inte ens 100kr st för dem! (vilket var en glad överraskning eftersom jag först tänkt att jag skulle sy solskydd själv och det hade kostat bra mycket mer och tagit så mycket längre tid - eller rättare sagt, det hade nog aldrig blivit gjort om jag känner mig själv )

Så nu har jag tagit ner förra årets segel och lagt dem i tvättmaskinen, färgskillnaden skulle ha varit markant annars, mellan förra årets skitiga och årets nya rena ;)


2 kommentarer:

  1. Härligt med inglasad altan! Men det brukar bli väldigt varmt... Segel är så vackert! Bra fix!
    Ser i din blogglista att min blogg ligger efter flera inlägg. Undrar varför? Har du styrt om den till militarmamman.com?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nog varit otydlig; vi har tak på altanen, men den är inte inglasad ;)
      Nej, jag har inte ändrat adressen i blogglistan, ska försöka komma ihåg att göra det nästa gång jag sitter vid datorn. Går sällan den vägen utan via favoriter eller bokmärken i webbläsaren :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...