Sidor

2012-05-31

cykel och pass

M har fått en cykel. Äntligen! Den är efterlängtad. Jag har sökt på Blocket, men de har sålda eller för dyra från början. Slängde ut en trevare på FB och fick napp hos en fd klasskompis som hade två cyklar hon ville bli av med, en 10"och en 12". Vi slog till på båda två :) Den lilla hade inga stödhjul så det var vi tvungna att köpa till och så passade jag på att köpa en stödstång, så att det blir lättare att putta på när M inte orkar trampa.


Morfar hämtade på dagis idag. Istället för vagn hade han med sig cykeln, lyckan var total vill jag lova. Jag hann inte hämta eftersom jag var med F och A på polisen för att fixa pass till dem båda. Så här inför sommaren och semestern så är det inte det enklaste att fixa pass. Sist när jag fixade ett till M fick jag vänta i över en timme innan det var vår tur. Döm min förvåning när det såg ut såhär i väntrummet:

Inte en kotte! Vi väntade i någon minut innan det var vår tur. Så nu är det bara att vänta på sms:et som talar om att de är klara och sen kan vi åka ut i stora vida världen!

1 kommentar:

  1. Fina M! Vad kul för henne att få cykla :) Det ser ut att gå jättebra! Härligt med tomt väntrum, då går det ju på ett kick att fixa passet.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...