Sidor

2012-05-11

underbara barn

Jag fick sova till 8 i morse. Det var precis vad jag behövde efter att jag gått och lagt mig med världens huvudvärk. Inne i badrummet hörde jag hur M började gråta. Eftersom det händer ganska ofta så tänkte jag inte så mycket på det. När jag kommer ut berättar A att hon har en "fin" fläskläpp. M hade klivit ner från vår säng och sen tappat balansen på golvet och fallit raklång på munnen utan att ta emot sig med händerna. Min lilla plutta!

Jag lyckades i alla fall packa in mig själv och barnen i bilen och åka till frissan, samt vara där på utsatt tid! F somnade inte på väg dit som jag planerat, men mamma (som klippte sig strax före mig) tog med honom på en kort promenad så han somnade. Vagnen fick stå i närheten och M fick en egen stol som hon satt i och lekte med leksakerna jag hade med mig till henne. Hon flyttade ner på golvet efter en stund, men båda barnen var tysta och snälla hela klippningen! När jag var klar gick vi vidare på stan och väntade på att klockan skulle bli halv tolv, då vi skulle luncha med A. Det blev Jensens idag med och barnen uppförde sig exemplariskt på restaurangen med. På väg tillbaka till bilen hörde vi hög musik ute. Jag trodde att det var någon dansuppvisning så vi gick mot ljudet. Det visade sig att Global Living hade "Lunch Beat", och M ville dansa lite, så nu är så hippa att vi varit med på det också ;)


3 kommentarer:

  1. Duktiga barn som sköters sig så exemplariskt! Stackars M med fläskläppen, inte skönt ;-( du får ge henne en kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Vad lika ni är.på denna bild, tycker jag. om bara sett er båda på bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är väldigt lika M och jag. F är mest lik A. Så vi har "fått" ett barn var ;) Men självklart ser vi likheter hos oss båda i båda barnen. Det är så häftigt tycker jag. Nu börjar jag även se mig själv i M:s rörelsemönster ibland. Det är däremot nästan lite läskigt.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...