Sidor

2012-05-27

"det är då som det stora vemodet rullar in"

En vecka tillsammans med min moster, kusiner och lillebror. Så underbart och roligt men självklart också lite jobbigt. Som mest var vi 17 vuxna och tre barn. Vi sov i två hus, men åt och umgicks mest i ett, så stundtals var det väldigt stojigt.

I morse vinkade vi av den sista gästen, min bror. Jag har på senare tid insett att det påverkar mig mer än jag trott att ha ett syskon som bor långt bort. Det är väldigt kul att ses men skitjobbigt rent ut sagt när man ska säga hejdå.

T åkte till Arlanda tidigt i morse, så vi ville inte väcka M för att ta avsked, så de sa hejdå igår kväll när M skulle gå och lägga sig. Det skar lite i mammahjärtat när vi klivit upp och klätt på oss och M frågar om T vaknat än. Hon såg så besviken ut över att han inte var kvar i "sitt" rum.

Resten av dagen har ägnats åt att ära mammorna i våra liv, dvs min  mamma och mig ;) Vi åt en jättegod lunch på Falkenbergska kvarnen som vi bjöd min mamma och pappa på, och så fick jag tre pocketböker av A och barnen som jag ska gotta mig med i sommar. När jag sen var iväg till Maxi för att handla så hade de ett jättebra pris på Tassimo så huxflux blev vi ägare till en kaffemaskin... A har önskat sig en kaffemaskin jättelänge, så han fick den i sen födelsedagspresent.




Vi har i alla fall haft ett underbart dop och en underbar efter-dop-vecka. Förhoppningsvis kommer jag ihåg att lägga ut lite bilder och inlägg om veckan som gått de närmaste dagarna.  Nu ska jag moffa i mig de sista chokladbitarna, om 30 minuter är det operation sluta äta skit!

1 kommentar:

  1. Hahaha!! Ja, det gäller att passa på när man tillåter sig att äta det man vill. =)
    Skönt att allt gått bra och att ni är nöjda! Hoppas på lite bilder längre fram när du får tid över!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...