Sidor

2012-05-08

övertrött...

Vi har haft två underbara dagar, jag och barnen. Igår var M hemma med oss hela dagen. Först hade jag inga planer på att göra något annat än att vara hemma och umgås. Men när jag stod och stekte pannkakor till lunch märkte jag att M var lite rastlös. Så jag frågade om hon ville ha pannakaka hemma eller köttbullar på IKEA. Hon röstade på köttbullar, så jag stekte färdigt smeten och sen packade vi in oss i bilen och åkte. Efter lunch och fikadejt på det stora möbelvaruhuset gick vi vidare in på shoppingcentret och hade siktet inställt på de lekområden som finns där. Det var ju trots allt därför vi åkt iväg ;) M fick leka av sig, jag fick köpa strumpor till F och sen hann vi hem en kortis för att hämta A innan vi åkte på födelsedagsfika till Örebro.

Idag var det sista gången på F:s babysim. När vi kom hem därifrån vilade vi i soffan en stund innan det var dags att hämta M på dagis och vidare till ÖF för mer bus. Tisdagar betyder kvällsmat hos mormor och morfar (även om morfar inte är hemma) så vi åkte direkt dit.

Det har varit två intensiva dagar, och igår blev det ofrivilligt väldigt sent. Så ikväll trodde vi båda att det skulle gå fort att söva M. Men det blir ju aldrig som man tänkt, och nu har det gått en timme utan att hon somnat... Får se hur det här går!

Just ja, jag fick rabarber igår kväll, som jag planterade idag. Förhoppningen är förstås att den tar sig, så jag kan koka rabarbersaft och göra rabarberpaj, det är ju bara sååå gott!

1 kommentar:

  1. Vi har jättestora rabarber och jag gör både saft, kräm, pakt och marmelad. Mums! Vilken jätteplanta!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...