Sidor

2012-05-09

inför dopet

Ikväll var det dags för dopsamtal. Vi är tre familjer som ska döpa våra skatter samtidigt. Jag är nöjd med samtalet. Jag fick igenom mitt "krav"  - att sjunga en sång för F, och så fick alla tre familjerna välja en psalm var. Vårt val föll på nr 606, Det gungar så fint. Men även övriga psalmer blev jättebra. En av de andra familjerna kommer att ha en morbror som också kommer att sjunga en solosång, vilket betyder att det blir mycket musik, det gillar vi! Prästen är ingen präst som jag mött i domkyrkan förut, men hon verkar väldigt bra. Dessutom kommer en av F:s faddrar att läsa en evangelietext och jag (eller någon annan från oss) kommer att läsa förbönen. Dopvattnet kommer att hällas upp av flera personer, så alla dopbarnen kommer att få någon ankytning till den som häller. Jag tror att det kommer att bli jättebra.

Nu återstår bara att planera klart lokalen vi ska fika i efteråt, hur vi ska smycka den och framför allt, så måste jag bestämma klart vad vi ska mumsa på och börja baka!


2 kommentarer:

  1. Vad kul med all planering och underbart att du får sjunga =0) det ser jag fram emot!! Det ska bli så mysigt!

    SvaraRadera
  2. Vi ska med döpa Tilia snart och jag måste med börja fundera lite närmare på allt det du skriver om. Uppdatera oss gärna! Inspiration behöver man en del av! =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...