Sidor

2012-11-07

att våga (sig)

Jag är född i vågens tecken. Väldigt sent, två dagar efter min födelsedag byts stjärntecknet ut mot skorpionen, så jag hade kunnat ha någon egenskap därifrån, men nej. Den starkaste egenskapen är nog obeslutsamheten. Jag har velat i många situationer i mitt liv, vägt för och nackdelar i oändlighet och ibland tror jag att jag fattar ett beslut för att jag inte orkar vela fram och tillbaka längre. Ett exempel är från min gymnasietid när jag hittat en tröja jag tyckte om. Den fanns i två färger, båda lika fina i mitt tycke och jag hade bara råd med en. Så jag köpte den ena. Kom hem, provade den, ångrade mig och gick tillbaka. Bytte mot den andra färgen. Kom hem, provade den, ångrade mig och gick tillbaka. Lämnade tillbaka tröjan och gick därifrån utan. Det var det enklaste beslutet... Det kategoristiska för mitt beslutsfattande är att ha så få val som möjligt. Ska jag välja mat från en meny rationaliserar jag ganska raskt bort allt utom två rätter. Sen kan jag sitta i flera minuter och vela fram och tillbaka. Tack och lov blir det oftast bra! Någon sade i och för sig en gång att jag inte ska framställa mig som obeslutsam och velig, utan som en som har den goda egenskapen att fatta välgrundade beslut. Låter ju klart bättre på en CV i alla fall ;)

Jag ska tydligen vara social och harmonisk också. (Social ja, harmonisk... kanske utåt vad vet jag, men inombords kämpar jag varje dag med att vara harmonisk)  Diplomat är ett passande yrke eftersom vi vågar är bra på att lyssna på båda sidor och medla. (jag skulle inte beskriva mig själv som konflikträdd i alla fall) Vi är tydligen kärleksfulla och blir lätt kära, samt trivs i långa förhållanden. (stämmer)

I går skulle jag passa på att måla naglarna inför utomlandsresan. Stod i badrummet och velade, förlåt - valde mellan två färger. Kunde inte bestämma mig. 40-års kris eller bara vågigt? Jag satsar på våg, ut i fingerspetsarna ;)


by the way: det här är mitt 700:e inlägg!

3 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...