Sidor

2012-11-05

Foton

Det är inte riktigt dags än och egentligen gillar jag inte allt stohej kring julen innan advent. Jag älskar julen, men jag tycker det känns märkligt att julpyntet kommer fram i affärerna redan i oktober. Då kan man ju lika väl ha en julavdelning i butiken året om... Trots detta har jag redan börjat fundera på de obligatoriska fotona. Det är dels ett foto till årets julkort och sen är det årets eller egentligen nästa års fotokalender. Mamma har fått en fotokalender i julklapp i flera år nu, så jag misstänker att hon förväntar sig en ;) Vanligtvis brukar jag sitta och leta foton samma kväll som jag beställer, dvs typ ett par dagar före jul. Men det går ju faktiskt att välja ut bilderna redan nu. Med ett års undantag så brukar januaribilden vara tagen i januari osv. Så jag har ju faktiskt tio månader som jag kan gå igenom och bestämma vilket foto som ska få representera den månaden. Men det får nog bli först efter att vi kommer hem från solsemestern. Vi åker på torsdag morgon, så i morgon och onsdag består av shopping och packning inför avfärd. Lite orättvist är det, jag packar för 3 och A packar för 1. Och sen undrar han varför det tar längre tid för mig att packa. Vi försökte låta A packa i midsomras när vi åkte till stugan. Det innebar att vi inte fick med oss en mängd saker som hade varit väldigt bra. Så för att vi ska större chans att få med det vi behöver så packar jag.

Barnen och jag har haft en lugn hemmadag idag. F har sovit massor, och när han inte sov så var han som en igel på mig! Jag kan ju berätta för er som inte vet att det är en utmaning att klättra på pallar och sätta upp gardiner när man har en 11-månaders på armen/höften. Så idag fick den gamla hederliga trikotsjalen tjänstgöra. När F sov passade jag och M på att pussla och pyssla. Vi har haft en jättemysig dag!


1 kommentar:

  1. Åh! Bra att du påminde om kalender, brukar ju också göra det. Ska bara se till att skaffa tomtekläder till barnen så vi kan fota december månad. :)

    När det gäller läsplatta så är det en annan skärm anpassad för att läsa böcker. Till skillnad från surfplatta som är dataskärm. Läsplatta kan användas i solen, är snällare mot ögonen och påminner mer om en riktig bok. Den har ett speciellt e-ink, anpassat just för bokläsning.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...