Sidor

2012-11-02

Träningsvärk

Japp, jag som aldrig tränar har ändå lyckats får träningsvärk i armarna och skulderbladen. Vad jag gjort? Jo, jag har ensam plockat ner studsmattan. Jag passade på igår när M var på fsk och A var hemma och kunde hålla ett öga på F. Så nu är den vintrad och alla ben och stolpar är undanplockande och lagda i sin karton. Själva mattan, fjäderskyddet och skyddsnätet ligger på altanen och har förhoppningsvis torkat om någon dag eller två så att jag kan vika/rulla ihop dem och vintra dem med.

Idag var det sista dagen på höstlovet. Inte för att den här veckan har varit mer lovig än vanligt i vår värld - eller jo, de Öppna förskolorna som vi går till har haft stängt under slutet av veckan - så vi har egentligen inte märkt så mycket av lovet. I alla fall, eftersom det är lov så ville jag inte ta risken att trängas med alla andra lediga på något lekland. Vi (jag och L) bestämde oss för att tillbringa en dag ute på Erikslund och lekytorna där.  Det blev IKEA-lunch, en massa bus och lek samt en lyckad reklamation av en tröja. När vi vuxna tröttnat på shoppingcentret följde vi med L hem till dem så tjejerna fick leka en liten stund till.

 Jag körde mina barn totalt i botten. M började gråta precis innan vi skulle gå och slutade inte förrän A hade lagt henne i sängen strax efter 18. Hon orkade inte ens äta middag utan fick en flaska med välling istället... F fick jag i alla fall i kvällsmat innan han också stupade i säng. Båda barnen har sovit sen 18.30! Hoppas bara att de håller sig sovande hela natten. A har varit hemma från jobbet idag, han är dunderförkyld, så det var skönt för honom att vi höll oss borta nästan hela dagen. I morgon ska jag vara iväg hela dagen. Jag börjar med högmässa och sen har vi konsert på kvällen, med rep på eftermiddagen. Så jag sticker strax efter nio på morgonen och kommer hem runt halv åtta på kvällen. Som tur är har mormor lovat att ställa upp och ta barnen en stund på förmiddagen så att A orkar med. (Han är ju man och vi vet ju alla vad en förkylning kan göra med män *ler*)

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ja förkylningar är inte o leka med när maan är man...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...