Sidor

2012-11-25

Julbord

Vi hade inte så mycket inbokat idag. Ganska skönt att inte behöva stressa mellan aktiviteterna tycker jag. Jag fick sovmorgon idag. A tog med sig barnen upp när de vaknade och när jag väl kom uppsläntrandes runt halvtio! var det ena barnet i badet och det andra var färdigbadat och påklätt. Vi åt frukost och tog det lugnt i ett par timmar innan det var dags för julbord med As jobb. I år var det på Djäkneberget. Det är en ganska liten lokal, men utsikten över stan är obetalbar! Julbordet bjöd på det mesta, vi saknade i alla fall inget och allt smakade bra. F fick en burk med barnmat innan vi åkte och på julbordet smällde han glatt i sig fyra prinskorvar och en clementin.

Drygt två timmar senare var vi på väg hem igen med två trötta men nöjda barn. M var glad över att få träffa våra kompisar och deras tvillingar som är 3 år äldre. Hon ser upp till dem jättemycket. Senare under kvällen satt vi och pratade om vilka av hennes vänner som kommer på Felix kalas i morgon. Och vilka som ska komma på hennes kalas när hon fyller år. Hon rabblade några namn och så sa hon att "flingorna" ska komma. Flingorna? frågade jag, vilka är det? Simon och Alina! Alltså tvillingarna, hur kunde jag missa det hahaha!



Jag lämnade familjen en stund på em och åkte hem till C i kören för att förbereda oss inför körens julkonsert som vi ska presentera. Strax innan jag åkte till C skickade jag ett sms till min barndomskompis K. Vi har nog inte hörts av på säkert 10 år och jag chansade på att det mobilnumret jag hade fortfarande var aktuellt. Det är hennes 40-års dag idag så jag tänkte att det kunde vara kul att höra av sig och gratta. När jag satt hemma hos C ringde det på mobilen. Det var hemligt nummer, och jag misstänkte att det var en försäljare. Under en bråkdel av en sekund övervägde jag att inte svara, men som tur var så gjorde jag det. Det var K som ringde upp och vi pratade en kort stund innan jag var tvungen att sluta. Men jag fick hennes hemnummer och lovade att jag ringer henne i veckan så vi får prata klart. Så himla skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...