Sidor

2012-11-22

Lära-gå

Det vankas 1-års kalas i helgen. Så idag stod det bakning på mitt schema. Kanelbullar är ju ett måste.
F passade på att använda leksaksspisen som lära-gå-ugn och möblerade om lite. Nåja, så länge han höll sig borta från den riktiga ugnen var jag nöjd!

Etermiddagen spenderades på Mikaeligården som vanligt. Vi var färre barn än vanligt vilket var väldigt lugnt och skönt. Idag blev det tack och lov en gråtfri hemfärd. M brukar vara så övertrött att hemgång vid fyratiden är en enda lång pina ackopanjerad av hysterisk gråt. Idag pratade jag med henne när vi satte oss i bilen, och jag förklarade hur tråkigt jag tycker att det är när vi bråkar och det blir massa gnat och gråt. Får väl se om det var en tillfällighet idag eller om det kanske funkade att kommunicera med barnet ;)

Väl hemma vill hon lägga sig! Jag föreslog lite Emil på datorn i väntan på maten. M lade sig i soffan med tummen i munnen... ett säkert sovtecken från hennes sida.  När vi satte oss till bords höll hon på att somna i A:s knä, så vi lade henne i sängen med en flaska välling istället. Hon somnade bums. Inte helt kry med andra ord. Hon vaknade i natt och var snorig och hostade lite när hon var vaken. Men hon har i princip inte hostat på hela eftermiddagen. Vid halv nio kom hon upp en sväng. Lite varm, men ingen feber. Ville inte ha något varken att äta eller dricka, så vi gick snart och lade oss igen. En kort saga, toabesök och nu sover hon igen. Morgondagens planer som var ÖF på förmiddagen och bakning på eftermiddagen ställs härmed in. I alla fall ÖF delen. Jag lär ju baka i morgon så att allt är klart till på lördag. För kalas hoppas jag verkligen att det blir. Förhoppningsvis gör lite vila susen för fröken i morgon. Håll tummarna!


2 kommentarer:

  1. Härlig bild!
    Håller tummarna att det är bra imorgon! Elise var lite hostig och hängig igår em och under natten verkade hon ha lite feber men idag har hon varit som vanligt hela dagen. Får se hur hon är i natt och imorgon.

    SvaraRadera
  2. Gott med bullar!! Det är bra att F är uppfinningsrik ;-) vill man gå får man ta det som finns :-). Kram!! K

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...