Sidor

2012-11-30

Tandis försök 1

Morfar kom och passade F medan jag och M stack till öppna på Råby. Vi målade lite och lekte med play-doh innan det var dags att borsta tänderna och åka på tandläkarbesök med M. Det gick bra till en början. Vi kom in och mötte A som hade en egen tid 20 minuter efter M, och M blev jätteglad över att pappa var där. Vi satt i väntrummet och "spelade" fia med knuff när det var vår tur. Först ville hon inte riktigt gå in i rummet. Men vi lirkade lite och fick med henne in. Vår tandhygienist var verkligen jättegullig och lirkade och lockade och försökte göra besöket så spännande som möjligt. M gapade stort och vi hann räkna två tänder innan pluttan kom på att det nog var lite läskigt i alla fall. Sen var det färdigt för den här gången. Så vi fick en ny tid om några veckor.

M, A och jag gick till Donken för att äta lunch innan jag och M fortsatte hemåt. Väl hemma plockade vi fram de elektriska adventsstakarna och testade vilka som funkade och vilka som inte gör det. Resultatet är att jag "måste" köpa fyra nya ljusstakar. Vi har fyra fönster ut mot gatan, och med tre trasiga stakar så får jag köpa fyra nya, för det är ju snyggast om det är likadana stakar i fönstren som alla går förbi. I ett av fönstren har jag i år hängt en ljusgardin. Det blev jättefint. Ska ta ett kort och visa sen när jag fått upp rätt gardiner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...