Sidor

2010-04-11

2000 kr


Det är summan jag skulle ha betalat i fortkörningsböter idag. Men jag slapp. På väg hem från min "kolla-vilken-cykel-jag-ska-köpa-runda" körde jag tydligen 64km/h på 50-väg. Detta uppmättes med laser. MEN jag hade sån tur, att poliskvinnan lyckades nollställa lasern, så därför fanns det inget bevis och jag slapp böter. Istället fick jag visa mitt körkort och blåsa. Jo, just det, jag fick en tillsägelse också.


Den här helgen har varit rent förkastlig! Efter en hemsk PMS ons-to när jag varit sugen på allt möjligt men avstått, så kom då min ovälkomna gäst i fredags. Jag tyckte synd om mig, men höll mig i skinnet fredag kväll. Vaknade i går och hade vansinnigt ont i nedre delen av magen och mådde allmänt bläh. Så när jag åkte och handlade så slank det ner en chokladkaka. Marabou LE passionsfrukt och chili. So far so good. Inget onyttigt i magen än så länge.  Så kom våra gäster som vi bjudit in på grillmiddag och innan jag visste ordet av så var det vin i mitt glas (ok ett halvt, men ändå) och potatisgratäng på tallriken. Dessutom smakade jag kladdkakan vi bjöd på till efterrätt och åt ett par bitar av chokladen. MEN! Trots att jag åt sådant jag inte borde, så åt jag mycket mindre än vad jag vanligtvis skulle ha gjort. Chokladen var inte så god (smakade mest konstgjorda smakämnen) men jag insåg att jag kommer att äta upp allt ändå. Så idag bad jag A att kasta den choklad som  var kvar. Om jag nu ska stoppa i mig onyttigheter så ska de åtminstone vara goda! Idag fortsatte jag med onyttigheterna. Strax efter att M ätit lunch ringde Å och frågade om det var ok att de kom över en liten stund. Så vi plockade fram bullar ur frysen. Kanelbullar är ju bara så goda, och jag tycker själv att jag är ganska bra på att baka bullar. Så det blev tyvärr bulle istället för lunch för min del. 

Det enda positiva med denna helg är att jag tränade i lördags, så nu har jag träningsvärk i rumpan och i magen. Ja, så är ju helgen faktiskt snart över och då är det bara att ta nya friska viktminskningstag.  Har bokat ett träningspass i morgon kväll och förhoppningsvis kommer jag iväg för att köpa cykel i morgon efter jobbet så att jag kan börja cykla till jobbet. Så i morgon gäller det att komma på banan igen, full fart framåt!





1 kommentar:

  1. Vilken tur att polis kvinnan var så orutinerad å nollställde så du tjänade ju 2000 spänn härligt!!! Grattis!!! *Hihi* trevlig helg ta det lite lugnt så att den inte går för fort!!! ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...