Sidor

2010-04-26

trött, tröttare, småbarnsmamma


Vi har världens lättaste unge. Hon är alltid glad och positiv, sover på nätterna och gnäller i princip aldrig. Hon har nästan inte varit sjuk heller, vilket gör att jag inte inte van vid hur jobbigt det kan vara att ha en gnällspik hemma.

I morse vaknade M 04.30. Hon fick en ny blöja och välling och tänkte att hon somnar säkert om ifall hon får ligga i vår säng. Dagens skämt! Hon grät konstant fram till dess att jag åkte hemifrån kl. 7. Jag och A tittade på varandra vid frukostbordet och konstaterade att ska det vara en sådan här dag, då är det ju tur att vi får gå till jobbet.

Jag ringde hem vid lunch idag, och då visade det sig att M var som ett litet solsken igen. (Skönt för morfar som annars hade varit frustrerad)

Jag satt i alla fall på jobbet med ögon som brände och sved av trötthet idag. Så ikväll ska jag verkligen försöka ta mig i säng tidigt. Ska bara varva ner efter kvällens FF-pass =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...