Sidor

2010-04-17

var det snö eller aska?


Tredje jobbveckan avklarad. Det är lite läskigt hur fort det känns som om jag aldrig varit borta. Eller inte längre än en semester i alla fall. Några ändringar i systemet jag jobbar med är det ju eftersom mina kollegor uppgraderat en version under året som gått, men när jag bara blir påmind om var jag ska hitta det jag söker, så funkar det fint.

Att cykla till jobbet var ju inte så lätt som jag trodde. Först och främst så tog det ju tid att skruva ihop cykeln, eftersom det saknades skruvar. Sen hade jag den stora lyckan att cykla till jobbet i torsdags. Fint väder både på morgonen och på eftermiddagen. Det gick som en dans. 25 minuter tar det för mig att komma fram. Inte fick jag träningsvärk i rumpan heller. Suvve! ( tack vare wibe-träningen kanske?)

I går morse när jag vaknade slog regnet mot rutan. Huvva tänkte jag och insåg att jag inte vet var jag har mitt regnställ... Lagom till jag skulle cykla iväg så byttes regnet mot snö och då kände jag att latmasken vann. Så det blev bil i går... Bara för att upptäcka att det trots allt blev jättefint väder på eftermiddagen. Men jag kompenserade min missade cykling med att ta vägen om träningslokalen och vara med på ett fettförbränningspass innan jag fortsatte hem. Tjuvvägde mig. Totalvikten står still, men fettmassan har gått ner. Får se vad det officiella resultatet blir på måndag.

Idag hoppade jag träning på fm. Mamma kom förbi och undrade om jag inte skulle med. Men jag tycker att det räcker med ett pass om dagen. Om 20 minuter ska jag iväg till stallet för en riktig core-övning :) Det tar mer än man tror på musklerna att försöka få en häst att gå dit man vill på det sätt man vill. Men de är ju för goa de stora fyrbenta liven, så det är träning och avslappning i ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...