Sidor

2010-04-20

Husligt värre!


Efter jobbet idag åkte jag förbi bibblan för att se om boken jag reserverade för 2 veckor sedan möjligen fanns kvar. Det gjorde den inte, så det blev en annan bok istället. Tänkte att jag skulle lära mig lite om PS Elements och hur jag ska bära mig åt för att redigera bilder. Får se om jag lyckas lära mig något ;)

Sen hem till morfar och hämta lilla M. Hon blir alltid lika glad när man kommer och hämtar. Underbart att vara så efterlängtad. Vi stannade kvar en stund och sen var det dags att gå hem och fixa lite middag till M. När hon svalt sista tuggan packade jag in henne i bilen och åkte till ICA. Jag gillar inte att handla med henne, men ibland har jag inget val. När frukosten och grönsakerna är slut så är handling oundvikligt. M skötte sig exemplariskt och satt och pratade och skrattade hela tiden. Jag var till och med tvungen att hyscha henne lite grand när glädjetjuten kom.

Sen hem och packa upp allt. När tummen åkte in i munnen var det bara att klä på henne pyjamas och så ner i sängen. Sen satte jag igång och kokade soppa. (tack J för receptet) När A kom hem åt vi kvällsmat. Men inte soppan, för den kokade jag i dag för att vi ska ha kvällsmat i morgon när jag har körövning. Känner mig jättestolt som redan fixat middagen till i morgon! (Det har väl aldrig hänt förut) Dessutom gjorde jag i ordning både frukost och lunch till i morgon, så det är bara att packa ner matlådorna och sticka till jobbet. På cykel såklart.  Japp, veckan har i alla fall börjat bra.

3 kommentarer:

  1. Va det en god sopa? Kan man få reseptet kanske? Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha jag måste ha varit full eller nåt...SOPPA OCH RECEPT ska det va!

    SvaraRadera
  3. Visst kan du få receptet. Klicka på det understrukna ordet soppa i bloggtexten, vips borde du hamna på tasteline :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...