Sidor

2010-04-05

nya friska tag!


Nu är påsken över. Jag har njutit i stora drag och ätit massor av påskmat. Påskmat i sig är det ju inte så stora fel på (ur viktminsknings-synpunkt). Sill och lax  innehåller omega-3 fetter som är bra, ägg är proteiner som är bra. Mammas "helg-potatissallad" innehåller rotfrukter och lite majonnäs.(Potatisen som är i är kokt och kall så GI-värdet sjunker) Patén bestod också av nyttigheter. Men det blev nog lite väl stora portioner tyvärr. Dessutom blev det inte så mycket grönsaker som jag tänkt mig. Men men, det viktigaste är ändå att jag inte ätit en massa godis som förr om åren. Det har blivit ett par bitar choklad och så var jag bara tvungen att smaka K:s Lionbars som hon bakat själv och gett mig. Sammanlagt har jag under påsken kanske ätit en hel sådan "bar". Kan bara säga UNDERBART goda!!!  

I kväll är det dags för ny gruppträff och vägning. Jag hyser inga som helst förhoppningar om att jag har gått ner denna vecka, för det har som sagt inte stämt helt med mat och motion. Jag har för visso tränat två gånger denna vecka, men de dagliga promenaderna har uteblivit.  I helgen blev det dock två promenader i vårsolen. Bättre än ingenting!

Men i morgon är en annan dag och jag sätter mig själv på strikt diet igen. Det är dags att sätta lite fart nu om jag ska komma i någon klänning till det första bröllopet i maj! (eller någon klänning kommer jag säkert i, men kanske inte så liten som jag önskar.

Bjuder på en påskbild idag. Stugans köksfönster, tagen i går:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...