Sidor

2010-04-24

shopping


Lilla M har feber. 39 grader har hon på kvällarna. Så vi ger alvedon och ipren om vart annat för att hålla den värsta temperaturen nere. Förhoppningsvis blir hon bättre snart. Hon är inne på tredje dygnet nu, så håll tummarna!

Det ledde till att hon inte fick följa med när mamma och mormor åkte ner på stan. Så här i efterhand så kan jag väl konstatera att vi var effektivare när hon inte var med.

Själv fick jag njuta av att prova kläder som passade eller till och med var för stora (I första affären vi gick in i, sen bestämde jag mig för att det var bättre att försöka använda ögonmmåttet). Det har inte hänt mig på jag vet inte när!

Men när det kommer till det här med storlekar så kan jag bli galen! Hur i all sin dar ska man kunna veta vilken storlek man är? Jag har idag provat kläder i strl 40, 42 och 44. (med blandat resultat) Mest fascinerande är när jag provade tex klänning och kavaj i samma tyg och kavajen i strl. 44 var precis lagom stor, medan klänningen i samma strl var på tok för stor. Behöver jag säga att klänningen och kavajen hänger kvar i affären? I samma butik provade jag en blus i strl 40 som var bra. (men modellen var inte vad jag ville ha)

Resultatet blev en vårjacka och två tunikor till mig, och så lite kläder till M. Mormor var ju med och hon kan ju inte låta bli att handla. Bebiskläder är ju så söta! eller vad sägs om detta set som numera finns i M:s garderob?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...