Sidor

2010-04-12

Cykel


Jag börjar inse nu hur mycket tid jag hade när jag var hemma och föräldraledig. Nu rinner den bara iväg. Helgerna hinner knappt börja innan de är slut :(

Igår flängde jag ju runt för att kolla in cykelutbudet i staden. Måste säga att för att vara en cykelstad (enligt någon reklamjeppe på kommunen i alla fall) så är utbudet fattigt. Det finns i princip en modell var av 3/5/7-växlad Monark eller Crescent, någon enstaka Svalan och sen är det i princip slut. Skittråkigt! Dessutom kostar de alldeles för mycket. Med tanke på att 2 av 3 av mina cyklar de senaste 10 åren blivit stulna så finns det inte en chans på jorden att jag betalar närmare 8000kr för en ny cykel. Gårdagens inköp blev således en ridhjälm ( är bra att ha när man rider - inte cyklar, då ska man ha cykelhjälm om man nu väljer att ha hjälm).

Idag kom jag hem, lagade i ordning en kycklingwok ur XtraVaganzas kokbok, som blev jättegod, och sen hoppade jag in i bilen och åkte till Biltema där jag inhandlade en cykel. Det blev en röd med 7 växlar. Jag har inte hunnit fota den, så ni får hålla tillgodo med en bild på en vit dito ur BT-katalogen:


Att montera ihop själva cykeln var nog inte så svårt, men det var inte det lättaste att få dit låset (som köptes separat). Jag stack iväg och tränade, medan min älskade pappa monterade cykel. När han klurat i över en timme och äntligen fått dit låset, tyckte jag att det var dags att avbryta monteringen och gå in och kika på Kommissarie Winter på TV istället. Så vi får fortsätta i morgon :)

3 kommentarer:

  1. Åh cykla, det har jag inte gjort på länge. Cyklade in i det sista när jag var gravid med Elsa men då hade jag 3 minuter till jobbet. Inte typ 33 som nu. Och dessutom var det inte samma vintriga vinter. Ska bli härligt att börja cykla igen. Fast först långa promenader.

    SvaraRadera
  2. Har du en cykelhjälm också?

    SvaraRadera
  3. Japp, hjälmen är på när jag svischar fram på cykelbanorna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...