Sidor

2011-01-21

Önskar...


... att jag aldrig haft problem med vikten. Är sjukt sugen på att småäta och skulle kunna smälla i mig vad som helst just nu känns det som. Så länge det innehåller fett och socker. Fokusera!
...att jag var någon annanstans en fredagkväll. Visserligen är det ganska skönt att vara ensam hemma med M en fredagkväll. Men idag önskar jag att jag var ung och singel och bjuden på en stor fest med massa härliga människor. (Det inträffade aldrig när jag var ung och singel, men man kan väl få drömma?)
...att vintern var slut, så att det vore skönare att vara ute.
...att bröd inte innehöll kolhydrater. Suktar efter en mumsig macka.
...att pajskal inte innehöll kolhydrater. Är sugen på paj med soltorkade tomater, kyckling och fetaost.

Kan väl konstatera att idag är en jobbig dag. Synd, för det har gått så enkelt hittills. Det vore ju onekligen enklare om jag slapp dessa dagar. Men håller jag mig idag så är det bara 2 dagar kvar tills det gått 3 veckor. 13 veckor kvar till påsk... Det borde jag klara. Förra året åt jag ju inget alls årets första 10 veckor. Nu får jag ju äta nästan allt. Så det är klart att det går. Eller rättare sagt DET MÅSTE GÅ! För jag ska klara det här. Det har jag ju bestämt! Dessutom vet jag ju att allt det där jag suktar efter inte är så himla gott egentligen. Så det är ju verkligen inte värt det i slutänden. Det är ju inte så att jag ALDRIG mer få äta det jag avstår från nu. Det är ju bara fram till den vita klänningen som jag måste vara så här strikt.

Okej, nu är det dags att flytta fokus! Jag tror jag tar och lägger mig i sängen och läser istället ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...