Sidor

2011-01-09

sorgset och glatt


En stor man har gått ur tiden idag. A:s morfar L somnade in för gott i morse. Han kommer att vara saknad av oss alla. Vila i frid.


I dag hade vi en "playdate" med M:s kompisar A och H. De kom hem till oss på förmiddagen och lekte och busade för fullt tills klockan var lunch. Då mumsade vi sex vuxna och tre barn i oss av spagettin och köttfärssåsen som jag fixade i ordning igår kväll. Det var så himla mysigt och barnens föräldrar är så lättsamma att vara med. Vi tyckte det var jättetrevligt hela familjen. 


När besöket åkt hem för att sova middag lade vi M. A satt och tog det lugnt en stund och jag blev lite rastlös. Så jag åkte ner på stan  för att fixa ett nytt ADSL-modem. Vårt gamla krånglar så vi tappar kontakten med internet stup i kvarten (vilket naturligtvis är väldigt irriterande). En vän till oss påpekade att det ev. kunde vara splittern som sitter i telejacket som var den felande länken. Men jag kände mest att jag inte vill köpa en splitter - upptäcka att det ändå inte funkar och behöva vända tillbaka till stan och köpa ett modem i alla fall. Så ner på stan. Gick till samma affär där jag köpte routern för ett par månader sedan. Naturligtvis var ADSL-modemen slut. Så det blev inget modem.... Men en splitter hade de hemma. Så en ny splitter blev det minsann. Nu hoppas jag att det ska göra susen. Än så länge funkar det ju bra, men vem vet. Den gamla funkade ju också emellanåt. 


Sen tog jag och mamma en tur till Barnens Hus. Vi har ju en liten tjej hemma som snart blir två. Det var lite snålt med julklappar så jag tänkte att några fler födelsedagspresenter kan det ju få bli. Men det är svårt att hitta grejer som "duger". Men visst hittade jag något att spendera pengarna på, så det blev 5 paket i varierande storlek och prisklass. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...