Sidor

2011-01-01

Nytt år, nya möjligheter!


Nyårsfirande igår blev verkligen så trevligt som jag trott! Vi var 8 vuxna och lika många barn i åldrarna 2 till 11 år. Full rulle med andra ord. Middagsmenyn var en klassiker, toast Skagen, helgrillad oxfilé (grillad på utomhusgrillen ute i snön!) och marängswiss till efterrätt. Så himla mumsigt! Jag fick äran att dricka vin medan A höll sig till alkoholfritt för att kunna köra hem oss. M tyckte att det var så roligt med alla barnen så vi fick henne inte i säng förrän runt elva-tiden. Vi var kvar till strax före två. Sen var både vi och värdparet helt slut.

I morse fick jag sova en timme längre än A och M. De gick upp och åt frukost före mig. Älskade A som ger mig sovmorgon. När jag klivit upp och fått på mig kläderna, lassade vi M på pulkan och tog en kort promenad till Ica. Vi hade lite vi behövde handla, och hoppades att Ica var öppet. Vi hade tur.

När vi kom hem fick vi jobba lite. Det föll ca 5 cm snö igår kväll och den skyfflade vi bort. Både hemma hos oss och hemma hos mamma och pappa som inte var hemma. Resten av dagen bestod mest av slappa. Trolltyg i tomteskogen, pärlplatta, tvätta, diska, äta lunch och middag. Potatisgratäng hade M kunnat vara utan, men pepparbiffen mumsade hon glatt i sig. Jag vet inte vad motsatsen till vegetarian kan tänkas heta, men det är nästan bara kött som går i min unge. Resten äter hon också, men ytterst sparsamma mängder.

Annars har dagens populäraste aktivitet varit att ställa sig upp och sätta sig ner. Bra träning för lårmusklerna. Jag hade aldrig orkat hålla på lika många gånger som M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...