Sidor

2011-11-13

Farsdag 2011 = BF-1

En gång för länge sen innan jag träffade A och allt sånt, så sa jag till en vän att det ultimata sättet att berätta för en blivande barnafader att han ska bli pappa måste vara att gratulera honom på farsdag.

I år hade jag mitt livs chans till världens bästa mest unika farsdagspresent, men bebis ville annorlunda. Så det fick bli ett spel istället.
Efter mysfrukost åkte A till återbruket och tömde vårt garage på allt skräp som samlats där. Jag passade på att duscha och klä på mig. Sen gick luften ur mig och jag däckade i soffan i nästan 45 minuter innan jag orkade klä på M medan A duschade. A var lite orolig för mig och undrade om jag verkligen skulle med på dagens lunch, men jag kände att bara ligga hemma i soffan när de andra ska iväg på roligheter lät väldigt trist. Så jag bet i hop och hoppade in i bilen. Efter en timmes bilfärd mådde jag bra igen!

Vi bjöd våra pappor på lunch i Örebro idag. Vi var på en grekisk restaurang och åt gott. Jag är inte så jätteförtjust i couscous när det serveras hemma - men på grekiska restauranger är det bland det godaste som finns! Efter maten tittade vi in hos A:s bror och drack en kopp kaffe. Sen bar det av hemåt igen. Väl hemma tog vi det ganska lugnt och hängde lite tillsammans lilla familjen. M sover gott och vi sitter framför TV:n en liten stund. Livet är bra härligt även när det är svårandat ;)

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag! Jag och Håkan kommer gärna och provspelar Andreas present ;-). Om bebisen inte har tittat ut när jag kommer tillbaka nästa vecka så myser jag gärna med dig! KRAM

    SvaraRadera
  2. ja vilken mysdag ni verkar ha haft. Vilken härlig känsla att vara på dag 0 nu? Håller tummarna för att du slipper gå över förlänge och när din bebis behagar att titta ut kan de nväl säga åt min på samma gång?

    SvaraRadera
  3. Nu är det inte långt kvar! Lycka till!
    Kram rektorinnan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...